In 2011 was het houten molentje nog enigszins intact. Het was een Rem halfautomaat, zoals er vele van in het W&J veld staan.
Later in 2011 heeft een aannemer die op het perceel aan het werk was, de molen voorzien van borden op de roeden om het water van het land te krijgen. Echter door de slechte staat van de molen sneuvelde deze. Tot eind september 2012 heeft het land toen zonder molen gestaan, hiervoor werd de molen echter ook al jaren niet meer gebruikt omdat hij in slechte staat was. Eind september 2012 hebben we een goede gebruikte Bosman 77 op het perceel geplaatst, zie de Opvolger.
Cor Bus, 1 april 2013.
De molen zal worden herplaatst in De Krim, Overijssel.